Logo sklepu E-Nicponie
Search
Generic filters

Kategorie

Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „E-NICPONIE”

Co to za dokument i dlaczego nie napisaliśmy go „po prawniczemu”?

Chcemy być konsekwentni, więc skoro oferujemy niebanalne ubrania dla Twoich oraz cudzych Nicponi, to chcemy aby niebanalne były również Twoje doświadczenia związane z dokonywaniem u nas zakupu. Za element takiego doświadczenia uważamy sposób przedstawienia Ci informacji dotyczących Twoich praw i obowiązków oraz zasad, na których możesz dokonać u nas zakupu. Tak samo jak nie kupisz u nas ubrań z kiepskich i nieoddychających materiałów (które nawet nie stały obok naturalnej bawełny), tak też nie będziemy dawali Ci do przeczytania bloku tekstu podzielonego na paragrafy i napisanego niezrozumiałym językiem. Dlatego właśnie dokument ten został stworzony w formie „pytań i odpowiedzi” (zamiast tradycyjnych „paragrafów), aby ułatwić Ci odnalezienie kluczowych informacji, a nasz prawnik okrasił go swoim specyficznym poczuciem humoru. Pamiętaj jednak, że choć żarty żartami, to pomimo „nieprawniczej” budowy i zrozumiałego języka, określa on jednak treść umowy jaką zawierasz dokonując zakupu w sklepie.

  1. Kto prowadzi sklep? Z kim zawierasz umowę?

Choć dalej będę mówiła o sobie w liczbie mnogiej (wszak tworzymy zespół!), to formalnie sklep jest prowadzony przeze mnie, czyli Elżbietę Włodarczyk. Prowadzę jednoosobową firmę pod nazwą “Ubranka Zosi i Janka” sklep dziecięcy Elżbieta Włodarczyk, która wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej, a jej NIP to: 9531638094, a główne miejsce prowadzenia działalności to: ul. Temidy  4, 86-005 Białe Błota.

To właśnie ja, jako sprzedający, będę drugą stroną umów, które zawierasz korzystając ze sklepu. Miło Cię poznać!

  1. Jak możesz kontaktować się ze mną? Jak ja będę kontaktować się z Tobą?

Możesz kontaktować się z nami na następujące sposoby:

  • pod adresem mailowym: biuro@e-nicponie.pl
  • pod adresem korespondencyjnym: ul. Broniewskiego 3, 85-315 Bydgoszcz

My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową oraz przez formularze w naszym sklepie.

  1. Kto może dokonać zakupu w naszym sklepie?

W naszym sklepie kupować mogą zarówno osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki czy też fundacje oraz, stowarzyszenia). W imieniu osób prawnych i podobnych podmiotów, muszą działać osoby, które zgodnie z prawem mają prawo do ich reprezentowania (członkowie zarządów lub wspólnicy – w zależności od rodzaju podmiotu) lub otrzymały stosowne upoważnienie w postaci pełnomocnictwa lub prokury.

Choć jesteśmy sklepem ze zdecydowanie dziecięcym asortymentem, to z samym kupowaniem u nas przez dzieci może być pewien problem. Osoby niepełnoletnie powyżej 13 roku życia oraz częściowo ubezwłasnowolnione, muszą dysponować zgodą swojego opiekuna prawnego. Niestety osoby ubezwłasnowolnione całkowicie oraz niepełnoletnie, mające poniżej 13 lat, nie mogą samodzielnie dokonać zakupu. Jeśli odwiedzasz nasz sklep i „problem” niskiego wieku Ciebie dotyczy (piszemy w cudzysłowie bo, uwierz nam, szybko przekonasz się, że to wcale nie problem), to nie łam się – poproś kogoś starszego o dokonanie zakupu 😊.

  1. Kto to jest konsument i co wiąże się z byciem konsumentem? Czy kupując „na firmę” jestem konsumentem?

Jeśli kupujesz nasze kreacje, czy też zakładasz u nas konto jako osoba fizyczna i robisz to albo bez związku z działalnością gospodarczą, to zgodnie z prawem jesteś tzw. konsumentem, co oznacza, że przysługują Ci pewne przywileje, o których dalej będzie mowa w regulaminie.

Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (tak, również wtedy, gdy robisz zakup „na firmę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” (dla zobrazowania – takim „zawodowcem” jest osoba, która także zajmuje się sprzedażą ubrań dziecięcych i kupuje je u nas w celu dalszej odsprzedaży, czemu wcale byśmy się nie dziwili, bo niby gdzie miałaby kupić lepsze ubrania), to będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.

Podmioty inne niż osoby fizyczne, nigdy nie będą miały uprawnień konsumenckich.

  1. Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać ze sklepu? Czy jeśli na moim sprzęcie pójdzie Minecraft, to Wasza strona też mi zadziała?

Wystarczy posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies. Więc jeśli Twoja pociecha gra na Twoim komputerze w Minecrafta, to spokojnie będziesz w stanie uruchomić również nasz sklep.

  1. Jakie zagrożenia mogą towarzyszyć korzystaniu ze Sklepu? Jakie zabezpieczenia stosujemy? Co Ty możesz zrobić, aby zminimalizować ryzyko?

Korzystanie ze sklepu wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami. Nie chodzi tutaj bynajmniej o dokonywanie kompulsywnych zakupów pod wpływem bogactwa naszego asortymentu (aczkolwiek zakup dziesiątego pajacyka w miesiącu dla jednego dziecka „bo takie ładne” i „na pewno się przyda”, powinien dać Ci trochę do myślenia), a zagrożenia natury informatycznej – takie jak próba podszycia się pod naszą stronę przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych lub pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem.

Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, stosuję różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Ci zweryfikować, czy strona na której jesteś, na pewno należy do nas.

Ty też możesz poczynić pewne kroki, które poprawią poziom Twojego bezpieczeństwa. Zawsze uważnie weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się w na naszej stronie – sprawdź dokładnie, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci bezprzewodowych (tu mógłby paść przykład o korzystaniu z Wi-fi w centrach handlowych, ale po odkryciu E-nipconia, zapewne będziesz odwiedzać je dużo rzadziej). Nigdy nie podawaj swoich danych logowania do konta w sklepie innym osobom.

  1. Czego nie możesz robić korzystając ze sklepu? Z jakimi konsekwencjami możesz się liczyć, jeśli naruszysz te zakazy?

Korzystając ze sklepu oraz komunikując się ze nami, nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych, podejmować działań destabilizujących działanie sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. W przypadku naruszenia tych zakazów, możemy pozbawić Cię prawa do korzystania ze sklepu.

  1. Co to jest konto? Jak je założyć i usunąć?

Konto to bezpłatna i opcjonalna (tj. niekonieczna do dokonywania zakupów) usługa, która każdemu fanatykowi strojenia swoich i cudzych pociech, ułatwi dokonywanie zakupów. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować, dokonując stosownej dyspozycji w ustawieniach konta.

  1. Jak dokonać zakupu w naszym sklepie?

Zakupu dokonujesz umieszczając wybrane produkty w „koszyku” (przycisk „do koszyka” znajdujący się na karcie produktu), po dokonaniu konfiguracji produktu, jeśli jest ona wymagana (chodzi np. o wybór rozmiaru lub kolor). Po dodaniu produktu do koszyka możesz od razu przejść do finalizacji zamówienia klikając „zobacz koszyk”. W przypadku, gdy nie wybrałeś/aś od razu po dodaniu produktu opcji finalizacji zamówienia, aby dokonać zakupu, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony „koszyka” zakupowego w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, klikasz „przejdź do płatności” i podajesz swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub logujesz się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybierasz sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzasz zakup. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymasz jego potwierdzenie.

  1. Jak i kiedy płacisz za zamówiony produkt?

Za zakupiony u nas towar musisz zapłacić w terminie 7 dni od dnia jego dokonania, pod rygorem możliwości jego anulowania. Płatności możesz dokonać za pomocą szybkich przelewów online tPay.com obsługiwanych przez Krajowy Integrator Płatności S.A. (ul. Święty Marcin 73/6, 61-808 Poznań). Możesz również zapłacić za produkt za pobraniem – wtedy musisz opłacić zakup kurierowi w trakcie doręczenia, a niezrobienie tego skutkuje niemożnością doręczenia i anulowaniem zamówienia.

  1. Jak i kiedy dostarczymy Ci zamówiony produkt?

Produkty zostaną Ci przesłane w terminie do 14 dni od chwili zapłaty (lub wyboru płatności za pobraniem) (a zazwyczaj dużo szybciej – przecież wiemy, że już w głowie wizualizujesz, jak obdarowany Nicpoń będzie wyglądał w tym, co dla niego kupujesz i chcesz skonfrontować te wyobrażenia z rzeczywistością), za pomocą wybranego przez Ciebie sposobu tj. przesyłki kurierskiej lub paczkomatu Inpost. Możesz także wybrać opcję odbioru osobistego w naszym sklepie stacjonarnym. Dostawa jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (można było napisać po prostu „Polski”, ale nasz prawnik ma wybitną słabość do pełnej nazwy naszego państwa).

  1. Jaka jest nasza odpowiedzialność za towar?

„Pozbawiony wad i zgodne z podanym opisem” – takie właśnie powinno być zgodnie z prawem każde ubrania, które wyjdzie z naszego sklepu i robimy wszystko, żeby tak właśnie było. Jeśli jednak dostarczymy Ci produkt wadliwy, to masz możliwość skorzystania z tzw. rękojmi, która pozwala Ci żądać naprawy towaru, wymianą na towar niewadliwy, obniżenia ceny lub wreszcie odstąpieniem od umowy (czyli rezygnacją z zakupu i żądaniem zwrotu pieniędzy). Te dwa ostatnie uprawnienia to „opcja atomowa”, z której wprawdzie możesz skorzystać od razu, jednak możemy odmówić ich realizacji, jeśli niezwłocznie dokonamy naprawy lub wymiany.

  1. Jak możesz złożyć reklamację?

Jeśli masz zastrzeżenia, co do funkcjonowania sklepu, co do naszych produktów lub czegokolwiek innego (choć uprzedzamy, że reklamacji dotyczących krajowej polityki wprawdzie wysłuchamy, poklepiemy po ramieniu, to jednak nie wiele będziemy w stanie zrobić), to możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, produkt, do którego masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, a reklamacja dotyczy konkretnego zamówienia, prosimy także o wskazanie jego numeru– zarówno w reklamacji, jak i na przesyłce, w której odsyłasz towar (w przypadku fizycznych produktów). Pamiętaj, aby przed odesłaniem ew. wadliwego fizycznego produktu, wcześniej skontaktować się z nami– wówczas określimy, czy do rozpoznania reklamacji konieczne jest odesłanie produktu.

Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.

  1. Jak możesz zrezygnować z dokonanych zakupów? Kiedy nie możesz tego zrobić? Co wiąże się z odstąpieniem od umowy?

Rezygnacja z zakupów, przy ubraniach z E-nicponia? No cóż. To byłoby dość dziwne, ale teoretycznie istnieje taka możliwość. Każdemu zdarza się czasami po prostu rozmyślić – ważne jednak, aby zrobić to zanim wyślesz swoje dziecko w ubraniach od nas na zabawy w błocie, ale o tym za chwilę.

Jako konsument, w terminie 14 dni od dnia otrzymania fizycznego produktu (albo pozostawienia go u innej osoby przez doręczyciela), masz prawo do rezygnacji z dokonanego zakupu bez podania przyczyn (w języku prawniczym jest to tzw. odstąpienie od umowy). Odstąpienie oznacza powrót do takiego stanu, jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni, a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany produkt. Mamy jednak możliwość, aby poczekać ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

Jak w praktyce dokonać rezygnacji? W przeciwieństwie do przeżyć psychicznych, związanych z koniecznością rozstania się z naszymi ubraniami, to bardzo łatwe! Wystarczy nas o niej poinformować pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy nadanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu towaru, umieścić numer zamówienia – ułatwi nam to pracę.

Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu produktu dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z nim, to będziesz zobowiązany/a do zrekompensowania nam utraty jego wartości. I tutaj wracamy do owego wysłania dziecka do błotnych zabaw w ubraniach, które później chcesz zwrócić – może się to skończyć odmową zwrotu całości kwoty, z uwagi na to, że nie będziemy w stanie sprzedać produktu w tej samej cenie.

  1. Jak mogę dokonać zmiany regulaminu?

Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany regulaminu sklepu (np. gdy w końcu uznamy, że nasz prawnik przesadził z kreatywnością lub gdy uznamy jego żarty wplecione w regulamin za niezbyt śmieszne). Zrobimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w sklepie konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.

Jeśli masz w naszym sklepie konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał/a je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.

  1. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a nami jakiś spór?

Jeśli któraś z naszych bawełnianych rzeczy będzie miała tylko 100% bawełny, a liczyłeś/aś na 110%, albo też z innych przyczyn wydarzy się tak, że powstanie między Tobą a nami jakiś spór dotyczący dokonanych zakupów, tego regulaminu czy korzystania ze sklepu, to najpierw staramy się załatwić go w drodze negocjacji.

Jeśli negocjacje nie odniosą pozytywnego rezultatu, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej czy też z Ultima RATIO. Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie.

Musimy Cię też poinformować (bo Bruksela każe), że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). To interaktywna i wielojęzyczna strona internetowa z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Krąży legenda, ze ktoś w Polsce kiedyś nawet z niej skorzystał, ale eksperci nie są zgodni, czy rzeczywiście miało to kiedyś miejsce.

Możesz też skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).

  1. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Nic nie przychodzi nam do głowy. Jeśli jednak po przeczytaniu tego dokumentu, cokolwiek odnośnie warunków zakupu jest dla Ciebie niejasne, skontaktuj się z nami pomocą danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. A tymczasem – baw się dobrze podczas zakupów u nas!

ZAŁĄCZNIK

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat: Elżbieta Włodarczyk, ul. Broniewskiego 3, 85-315 Bydgoszcz (z dopiskiem „E-NICPONIE”), biuro@e-nicponie.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.