Logo sklepu E-Nicponie
Search
Generic filters

Kategorie

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES

Po co jest ten dokument? Do kogo jest adresowany? Co w nim znajdziesz?

Choć zajmujemy się sprzedażą najlepszych ubrań dziecięcych, a dzieci bajki lubią, to my jednak w tę branżę wchodzić nie chcemy.  Nie będziemy więc owych bajek opowiadać i pisać jakichś korporacyjnych sloganów o „prywatności, która jest priorytetem dla naszego młodego i dynamicznego zespołu”. Ten dokument jest tutaj, bo musi tu być. Wymaga tego od nas prawo unijne (złowrogie RODO) oraz prawo krajowe (Prawo telekomunikacyjne). Zdajemy sobie sprawę, że rzadko kogo takie informacje interesują, jednak z myślą o tych, którzy jednak chcieliby się czegoś dowiedzieć, postanowiliśmy napisać ten dokument w nietypowy sposób, jak na dokumenty tworzone przez prawników – tj. taki, żeby dało się coś z niego zrozumieć. Jeśli zdarzy się choć jedna osoba, która będzie poszukiwać takich informacji, a tutaj je znajdzie, a szukanie i czytanie nie będzie dla niej katorgą, to uznamy, że warto było się trochę pomęczyć.

Ten dokument będzie Ciebie dotyczył jeśli:

  • dokonujesz zakupu w naszym sklepie,
  • po prostu korzystasz ze strony naszego sklepu lub korespondujesz z nami za pośrednictwem e-maila.

Znajdziesz tu informacje o tym, do jakich Twoich danych możemy uzyskać dostęp, po co nam one, jak długo będziemy je trzymać, jakie masz w związku z tym uprawnienia. Dowiesz się także, o chodzi z tymi plikami cookies.

Kim jesteśmy i jak się z nami skontaktować?

Sklepem internetowym E-nicpon.pl dostępnym pod adresem www.e-nicponie.pl administruję ja, czyli Elżbieta Włodarczyk. Prowadzę jednoosobową firmę “Ubranka Zosi i Janka” sklep dziecięcy Elżbieta Włodarczyk, która wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej, a jej NIP to: 9531638094, a główne miejsce prowadzenia działalności to: ul. Temidy  4, 86-005 Białe Błota

Możesz skontaktować się z naszą firmą:

  • pod adresem mailowym: biuro@e-nicponie.pl
  • pod adresem korespondencyjnym: ul. Broniewskiego 3, 85-315 Bydgoszcz

Jakie dane osobowe przetwarzamy i po co?

Będziemy przetwarzać Twoje dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP), dane adresowe oraz dane kontaktowe takiej jak telefon i adres e-mail, a także dane dotyczące sposobu płatności jakich używasz (np. numer Twojego rachunku bankowego), a także dane o charakterze informatycznym (jak np. nr IP komputera), po których zasadniczo jednak nie będziemy w stanie zidentyfikować Cię jako konkretnej osoby.

Podstawowym celem przetwarzania danych jest realizacja zawartej umowy sprzedaży oraz umowy o prowadzenie konta (podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Przetwarzamy dane osobowe również w celu realizacji nałożonych prawem obowiązków – w szczególności chodzi tu o przepisy podatkowe i np. obowiązek wystawiania faktur, prowadzenia dokumentacji podatkowej itd. (podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Kolejnym celem przetwarzania jest realizacja naszych uzasadnionych interesów (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – i tak, wiemy że to brzmi jak totalny bełkot, ale prawo unijne wymusza na nas użycie takiego sformułowania. Tak po krótce – chodzi o takie sytuacje, kiedy przetwarzamy Twoje dane na inne potrzeby niż powyższe, ale w takich sytuacjach, gdzie zasadniczo powinneś/aś spodziewać się, że do tego dojdzie i nie ingeruje to jakoś specjalnie w Twoją prywatność.

W praktyce chodzi tu o:

  • nasze działania marketingowe, takie jak używanie plików cookies do reklamy i analizy Twoich zachowań na naszej stronie (tutaj jednak będziemy Cię zazwyczaj pytać o odrębną zgodę, na podstawie innych przepisów),
  • zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego strony internetowej (np. gromadzimy i analizujemy tzw. logi serwera, żeby zapobiegać atakom hakerskim i oszustwom),
  • prowadzenie korespondencji (np. żebyś mógł/mogła do nas napisać z zapytaniem i żebyśmy mogli na nie odpowiedzieć),
  • dochodzenie i obrona przed roszczeniami (np. przechowujemy dane dot. wysyłek produktów, żeby móc wykazać to w razie złożenia reklamacji),
  • realizację umów zawartych z innymi osobami (jeśli nie dokonujesz zakupu w imieniu własnym, tylko np. swojego pracodawcy i podajesz nam swoje dane kontaktowe, to używamy ich w celu realizacji umowy z Twoim pracodawcą).

Ogólnie nic strasznego, prawda?

Jak długo przetwarzamy Twoje dane osobowe?

Twoje dane związane z realizacją zawartej umowy będziemy przechowywać do czasu przedawnienia wszelkich związanych z nią zobowiązań cywilnoprawnych i podatkowych (zazwyczaj jest do 5 lat od zakończenia roku, w którym skończyliśmy wykonywać umowę – tj. np. od dokonania sprzedaży lub zamknięcia konta w sklepie). Dane związane z korzystaniem z plików cookies będą przetwarzane do czasu ich usunięcia z Twojego urządzenia lub zablokowania w ustawieniach przeglądarki. Inne dane, jak np. związane z udzielaniem odpowiedzi na zapytania, będziemy przetwarzać przez nie dłuższy niż 1 rok lata od udzielenia odpowiedzi/ załatwienia sprawy lub innego zdarzenia, powodującego przetwarzanie danych.

Komu przekazujemy Twoje dane?

Twoje dane zachowujemy tylko dla siebie, a inne firmy, osoby czy instytucje będą miały dostęp wyłącznie w celu realizacji umowy lub gdy przepisy prawa nakazują mi ich przekazanie. Będą to zatem m.in.:

  • firma AB-Com Arkadiusz Bednarczyk zapewniająca nam hosting,
  • firmy zapewniające nam obsługę prawną i księgową,
  • firmy świadczące na naszą rzecz usługi z zakresu marketingu internetowego lub dostarczające nam oprogramowanie i narzędzia wspomagające promocję sklepu (zwróć szczególną uwagę na dostawców narzędzi, o których mowa na końcu dokumentu, jego działanie i obsługę zamówień,
  • banki, operatorzy płatności (w tym Krajowy Integrator Płatności S.A.) oraz firmy pocztowe i kurierskie.

Jednym słowem – obiecujemy, że nie dojdzie do sytuacji, żebyśmy mieli przekazać jakiejś zewnętrznej firmie Twoje dane np. po to, aby mogła oferować Ci swoje produkty np. nękając niechciany telefonami albo wysyłając spam.

Czy Twoje dane mogą być przekazywane poza Unię Europejską lub Europejski Obszar Gospodarczy? Jakie to ma znaczenie dla ochrony danych osobowych? Czy czeka Cię bezsenna noc przepełniona troską o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych?

Europejski Obszar Gospodarczy (czyli Unia Europejska oraz Norwegia, Islandia i Liechtenstein) są obszarem na którym obowiązuje RODO, co zapewnia wysoki poziom prawnej ochrony danych osobowych. Przekazywanie danych poza EOG może powodować, że trafią one do kraju, w którym stopień ochrony danych jest niższy, niż przewidziany przez prawo europejskie. W ramach działalności naszego sklepu może dochodzić do takich sytuacji (w szczególności przy użyciu narzędzi marketingowych, o których mowa na końcu dokumentu). Wiemy – bardzo się tym przejmujesz i być może czekałaby Cię bezsenna noc, jednak śpieszymy z pocieszeniem. Takie przekazanie bowiem zawsze odbywa się to w minimalnym koniecznym zakresie oraz przy zastosowaniu instrumentów prawnych gwarantujących odpowiedni stopień ochrony, takich jak tzw. standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską.

Co oznacza profilowanie? Czy korzystamy z technik wykorzystujących profilowanie?

Profilowanie oznacza dobór produktów w sklepie stosownie do tego, czy masz lepszy prawy, czy lewy profil. Oczywiście żartujemy, ale to dla Twojego dobra – staramy się, abyś nie zasnął/eła w trakcie czytania naszej polityki i czasami musimy wybudzić Cię z letargu.

Tak już zupełnie na serio – w dużym skrócie, profilowanie oznacza automatyczne wyciąganie wniosków ze znanych cech użytkownika, na temat jego prognozowanych zachowań. Jako przykład można tu podać sytuację, w której na podstawie czasu spędzonego przez użytkownika w sklepie, algorytm wyciąga wniosek, że jest to użytkownik, który z większym prawdopodobieństwem kupi coś w sklepie internetowym, w związku z czym decyduje o wyświetleniu mu reklamy w zewnętrznym serwisie. Narzędzia marketingowe, z których korzystamy takiego profilowania dokonują, a opis ich działania znajdziesz w ostatniej części polityki prywatności. Profilowanie z jakiego korzystamy nie wywołuje dla Ciebie poważniejszych skutków, aniżeli to, czy wyświetli Ci się określona reklama czy komunikat, czy nie.

Jakie masz prawa w związku z przetwarzaniem swoich danych osobowych?

Masz prawo do:

  • dostępu do swoich danych (jak poprosisz o informację o tym, jakie Twoje dane przechowujemy, to po prostu ją dostaniesz),
  • ich sprostowania swoich danych, jeśli są nieaktualne,
  • usunięcia swoich danych lub ograniczenia ich przetwarzania (pamiętaj jednak, że nie są to prawa bezwzględne i musisz mieć do tego odpowiednią podstawę zawartą w art. 17 i 18 RODO – chodzi przede wszystkim o sytuację, gdy dane byłyby przetwarzane przez nas nielegalnie),
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (podstawy takiego sprzeciwu znajdziesz w art. 21 RODO),
  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych (lub innej zgody, do której stosuje się przepisy RODO – takiej jak zgoda na używanie plików cookies),
  • przenoszenia swoich danych do innego administratora (chodzi tutaj o sytuacje, w których chciałbyś żebyśmy przekazali Twoje dane np. do innego sklepu z ubraniami dziecięcymi, po przestajesz zamawiać u nas, a chcesz u nich i uznałeś/aś, że powinni mieć Twoją historię zamówień – generalnie podwójnie mało realne, ale w Brukseli kazali nam Cię o tym poinformować).

Zawsze, jeśli uważasz, że przetwarzając Twoje dane naruszamy prawo, możesz złożyć skargę do organu nadzorczego w sprawach danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pozostaje tylko jedno pytanie – po co? Przecież zawsze warto do nas napisać i wyjaśnić sprawę.

Co to są pliki cookies i po co ich używamy?

Pliki cookies (o wdzięczniejszej polskiej nazwie „ciasteczka”) to takie małe pliki tekstowe, zapisywane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym, a następnie pobierane z nich podczas kolejnych wizyt w naszym serwisie. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na Twoim urządzeniu oraz unikalny numer. Zasadniczo używanie plików cookies nie prowadzi do zidentyfikowania Cię przez nas jako konkretnej osoby (tj. bardziej prowadzi do tego, że widzimy Cię jako „jakiegoś” użytkownika w statystykach, ale nie wiemy, że „Ty to Ty”).

Są takie pliki cookies, bez których strona po prostu nie będzie poprawnie działać – takie są zapisywane automatycznie. W odniesieniu do innego rodzaju plików cookies, wymagane jest wyrażenie przez Ciebie zgody. W naszym serwisie, możesz spotkać następujące rodzajów plików cookies:

  • niezbędne – umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach sklepu
  • funkcjonalne – ułatwiające korzystanie ze sklepu np. poprzez zapamiętanie Twoich preferencji użytkownika,
  • analityczne – pozwalają nam zbierać dane statystyczne nt. zachowań użytkowników m.in. mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie sklepu i skuteczniej go promować,
  • społecznościowe – potrzebne do współpracy strony z zewnętrznymi serwisami społecznościowymi, których jesteś użytkownikiem,
  • reklamowe – pozwalają nam na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w innych serwisach (między innymi w ramach tzw. remarketingu).

W Serwisie wykorzystywane są cookies sesyjne, ulegające skasowaniu po zamknięciu okna przeglądarki internetowej, jak i pliki cookies trwałe, zapisywane na określony czas w urządzeniach, za pośrednictwem których korzystasz z Serwisu.

Jak możesz zarządzać ustawieniami plików cookies?

Zarządzanie plikami cookies odbywa się poprzez udostępnione w sklepie narzędzie, które wyświetla się automatycznie podczas pierwszej wizyty w serwisie, w ramach którego możesz wyrazić zgodę na używanie poszczególnych kategorii plików cookies.

Masz możliwość dokonywania ustawień dot. plików cookies za pośrednictwem ustawień swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz na stronach operatorów poszczególnych przeglądarek:

Jakich narzędzi, które wykorzystują technologię cookies, używamy?

Są trzy takie narzędzia: Google Analytics, wtyczka Facebooka i Google Search Console. Poniżej pokrótce opiszemy, jak one działają.

Google Analytics to narzędzie dostarczane przez spółki z grupy Google (przede wszystkim Google Ireland Ltd, z siedzibą pod adresem Gordon House Barrow Street Dublin 4, D04E5W5 w Irlandii oraz Google LLC z siedzibą pod adresem 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, California, USA) Pełni ono z jednej strony funkcje analityczne (automatycznie gromadzi dane na temat miejsc Internetu z których użytkownicy trafili do serwisu, sposobu korzystania przez użytkowników ze sklepu i tworzenie statystyk, które pomagają optymalizować budowę sklepu i ulepszać jego promocję), z drugiej zaś reklamowe – generuje omawiane wyżej remarketingowe pliki cookies i pozwala na wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły nasz sklep na innych stronach internetowych, które współpracują z Google (a także mierzyć skuteczność reklam). Większą ilość informacji o tym, w jaki sposób firma Google postępuje z danymi osobowymi możesz znaleźć tutaj: https://policies.google.com/privacy?hl=pl Możesz też zainstalować dodatek blokujący Google Analytics, który znajdziesz tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl

Korzystamy też z wtyczki Facebooka, dzięki której bezpośrednio na naszej stronie możesz wykonywać pewne działania, które normalnie jako użytkownik Facebooka wykonywałbyś bezpośrednio w portalu. Chodzi tutaj o interakcje z naszą stroną firmową na Facebooku, takie jak polubienia, komentarze czy też udostępnienia. Wtyczka jak i sam portal Facebook dostarczane są przez Meta Platforms Inc. (1 Hacker Way, Menlo Park, California 94025, USA). Wtyczka uruchamia połączenie pomiędzy przeglądarką a serwerem Facebooka. Facebook otrzymuje przez to informację, że odwiedziłeś naszą stronę, a jeśli wykonasz jakąkolwiek interakcję z naszym fanpage poprzez wtyczkę, podczas gdy jest zalogowany na swoim koncie na Facebooku, Facebook łączy to z danymi na Twoim koncie użytkownika. Jeśli nie chcesz, aby Facebook uzyskiwał informacje dot. Twojej wizyty w naszym sklepie, przed wizytą wyloguj się ze swojego konta w tym portalu. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/privacy/explanation

Korzystamy wreszcie z narzędzia Google Search Console dostarczane przez spółki z grupy Google (patrz informacja dot. Google Analytics). Jest to również narzędzie służące analizie zachowań użytkowników naszego sklepu, lecz pod nieco innym kątem (chodzi tu głównie o optymalizację strony pod kątem współpracy z wyszukiwarką Google i danie nam obrazu zachowań użytkowników z tym związanych). Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności usług Google pod adresem https://policies.google.com/privacy?hl=pl